Bu Blogda Ara

6 Eylül 2010 Pazartesi

Böğürtlen Peçetelik

Peçete kullanımı gerekli,hem göz zevkine hem de yerken üstümüze olası birşeyin dökülmemesi için. Önceleri ba anlayış olsa da şimdi daha çok süs amaçlı kullanılıyor.
Burada görüldüğü gibi böğürtlenlerle süslenmiş bir peçetelik. Bögürtlenleri, tesbih tanesi gibi boncuklara kırmızı, siyah ve yeşil küçük boncukları çiçek teline boncuk boyu kadar dizerek delikten geçiriliyor. Boncuk tam kaplanana kadar devam ediliyor. Yeşil bocuktan yaprak yapılıyor. Plastik halkaya yeşil kurdele sararak tamamladım.


Hepsi birlikte böğürtlen ağacına benziyor. Bunları yaparken Kütahya ' da orman içinde incelemiştim. Olgunlaşmadan yeşil, olgunlaşmaya başlarken nasıl kızardığını, olgunlaşınca karardığını gözlemek çok hoş.

Mevlana'nın söylediği gibi "HAMDIM PİŞTİM YANDIM"

Böğürtlen de aynen öyle pişer ve yanar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder