Bu Blogda Ara

4 Eylül 2010 Cumartesi

Anılardan Şal Yapımı


Bundan yıllar önce annelerimiz çok zevkli insanlarmış. Yaptıkları işler o kadar zor işler ki herşey elde yapılıyor. Hazır işler bu kadar yok, olsa da herkes alamıyor ya da kendisi yapmaya çalışıyormuş. Evde kullanılan eşyalar genelde elde becerikli kadınlar tarafından yapılır, bu evler oldukça zevkli döşenirdi. Eve girince hanımların becerileri sayasinde güzel evlerde oturulurdu. Şimdi alabilenin evi güzel oluyor.


Annem de bu çalışkan ve becerikli kadınlar gurubunun önde gelenlerindendir. Benim çocukluğumda evimizde olan örgü perde yıllarca kullanıldı. Ben öğretmen olunca köydeki evimde ben de kullandım. Yıllar herşeyi eskittiği gibi perdemizde eskidi, örgü araları açılmaya başladı. Bu kadar emeği atmak olmazdı.


Ben iyi olan tarafından kestim. Bunu siyah kumaş boyası (soğuk suda) ile boyadım. Kenarlarını biye ile çevirdim. Güllerin etrafına pullarla işledim. Anısı kadar kendisi de güzel oldu. Yeğenimin düğününde anneme büyük süpriz olur diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder