Bu Blogda Ara

30 Temmuz 2010 Cuma

Bolero


Yaz günlerinin gelmesini ne çok arzu ederiz. Sıcaklığı ve güneşli havası insanı mutlu eder. Güneşin parlaklığı doğada bulunan nesnelere parlaklık ve can, insanlara iç huzuru, rahatlama ve zindelik verir, sevgi aşılar. Bizlerde buna uyarak üzerimize giydiğimiz kıyafetlerde daha açık, zarif, ince elbiseler, bluzlar giyeriz. Yaz akşamları bazen hafif esintiler, bazen de (özellikle Ayvalıktaysanız) kuvvetli esintilere maruz kalabilirsiniz. Geç saatlerde dışarıda olunacaksa yanımıza hafif bir giysi ya da kısa ceket almalıyız. Güzel kızımın yaz akşamlarında ve diğer zamanlarda kullanabilmesi için güzel bir bolero ördüm. Bunu kendim tasarladım. İp yaz için çok uygun. Örmesi de kolay, duruşu da güzel bir çalışma oldu. Boleroyu örmeye arkadan başladım. Haroşo 3 sıra yaptım. 4.sıra bir örüp bir artırdım. Diğer sırada artırdıklarımı bıraktım. Delikler oluştu. 2 sıra tekrar haroşo yapıp tekrar başını alarak bir sıra daha yapılacak. Arka tarafta dolanan teller bırakılacak. Tekrar delikler oluşacak. 15 tel düz örülecek, (Saç örgülerinin omuzlara gelecek şekilde ) bir tel ters örgü 6 tel düz örgü örüp şişin başı dolanarak bir tel artırdım 6 tel daha düz örgü bir tel ters örgü örülecek 15 tel daha düz örülecek. Bir ters 3düz bir artır 3düz bir ters 15 tel düz örülecek. Ters yönden örerken ters ve düz örgüler aynen örüldü. Artırılan tel ters olarak örülecek. On sıra da bir 3'er tel aktarılarak 6 telden burgu yani saç örgüsü yapılacak. Bir karış örünce sıra ile şiş başlarıda 4-3-2-1 tel büzülerek kol oyuntusu yapılacak. Kol boyu kadar örülecek. Arka yaka oyuntusu yapılacak . Saç örgüsü ortada kalacak şekilde ön parçaya geçilmiş olacak. İki tarafta aynı işlem yapılacak. Omuzdan iniş olduğu için kol oyuntusu şiş başlarında 1-1-2-3-4 tel olmak üzere artırılacak. Yaka oyuntusunu da açıklığını istediğiniz zaman kol artırırken onu da artırınız. (1-1-2-2-4-5- tel olmak üzere ) Ön açıklık ve kol oyuntusu bitirildikten sonra arka da ki işlem aynen devam eder ve aynı boyda olmalıdır. Haroşoya geçmeden önce saç örgülerinin arasında bulunan ters teli şişten çıkardım ve söktüm. İki saç örgüsü birbirinden ayrıldı. Söktüğüm teller arasından katladığım ipi alttan geçirerek model oluşturdum. İpi sağlamlaştırdım. Yan dikişleri kapattım omuz dikişsiz oldu. Ön ve yaka tığ ile kafes yaptım. Etek uçlarında ön ve yakadaki boşluklardan ipin renginde kurdeleye önceden diktiğim gümüş rengindeki pul dizisini geçirdim. Epey bir uğraştım ama değdi. Kolları da aynı şekilde yapıp diktim. Şık güzel etrafın ilgisini çeken bir ceket oldu. Kızım zaten her şeyin en iyisi ve en güzeline layık olduğu için ona değer bir çalışma oldu. İyi, mutlu, sağlık dolu güzel yaz gecelerinde kullansın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder