Bu Blogda Ara

31 Temmuz 2010 Cumartesi

Siyah çanta

Daha önceki çanta çalışmalarında da bahsettiğim gibi biz bayanlar ne kadar çantamız olursa olsun, ne kadar beyler kızarsa kızsın "Evet ya gerçekten çok çantamız var." itirafında bulunmayız. Çantanın hafif ve şık olması gerekliliği üzerinde de durmuştuk. Bu çantayı yine güzel kızıma, İzmirde beraber yaşadığımız günlerde kullanması için tasarlamıştım.

Siyah kumaş üzerine renkli 3 sıra kurdale diktim. 1. ve 3. araya düğmelerle süs yaptım. 2.araya şifon perdeden kalan parçayı burkarak kurdale haline getirdim. Zikzaklar halinde diktim. Aralarına yine düğmeler ekledim. Saplarını siyah kumaştan bitmiş hali 3x55cm olcak şekilde diktim. Astarın pembe kumaşından ince katlayarak kurdale haline getirdim. Ortasından diktikten sonra saplar hazır hale geldi. Yerlerini ayarlayarak toplu iğne ile tutturdum. Pembe kumaştan astar yapmaya karar verdim çünkü elimde bulunan kumaşın rengiyle uyumlu olacağını düşündüm. Siz de elinizdeki malzemenin rengine göre astar seçebilirsiniz. Astar çantanın boyundan 6cm uzun kesilecek. Sapı ayarladığım üst tarafa astar dikilecek. Böylece saplar sabitlenmiş olacak. Biz bayanlar Kaptan Mağara Adamı gibi her şeyi yanımızda taşımak istediğimiz için çantamız gayet ağır olur ve bu ağır çantanın taşıması sırasında kopmaması için sap yerlerini birkaç kez dikebilirsiniz. Şimdi elimizde çanta ve astar birbirine dikilmiş olarak uzun bir parça oluştu. Bunu boyundan ikiye katladığınızda önünüzde uzun bir parça oluşacak. Siyah kumaş yani çantanın kendisinin tabanından başlarsanız dikmeye pembe kumaş yani astardan dikiş bitmeden 15cm dikmeyin. Bu açıklıktan çantayı ters yüz edin. Elinizle düzeltin ve açık bırakılan yeri dikin. Astarı çantanın içine koyun. Sapın bulunduğu yerde güzel görünmesi için pembe kuştan 2-3cm kalacak onu dıştan dikin. Biraz karışık gibi geliyor, dikiş bilenler kolay yoldan astarlamayı hatırlayabilirler. Yapanlara ve kullananlara güzel, iyi, mutlu günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder