Bu Blogda Ara

3 Ağustos 2010 Salı

kırkyama yorgan


Bazı özel günler vardır ki o günlerde yaptığınız hazırlıklar, telaşlar farklıdır. Bende de bu yaz evlenecek olan yeni oğlum ve yeni kızım için neler yapabilirim telaşı oluştu. Bana özgü, beni anlatan fakat onların da sevmesi, beğenmesi gereken bir şey yapmam, üzerinde emek sarfetmem gereken farklı bir şey yapmak istedim... Güzellik göreceli bir kavram olduğu için, yaptığınız şeyin kime ait olacağını bilince daha da kişiye uyumlu yapmaya çalışıyor, zevk ve beğenileri az çok tahmin ederek ona göre tasarım yapıyorsunuz. Resimde gördüğünüz yorgan çalışmamda maviler Deniz'deki durgunluğu ve "Engin" liği anlatıyor. Deniz'i tanıyanlar Denizdeki "Engin"liğin nereden geldiğini zaten bilirler. Yorganın temiz düzenli görünümü de Arındaki temizliği, paklığı ve disiplini andırıyor. Bu renklerle birlikte pembe renk de uyumlu bir görünüm sergiliyor. Siz de kendi tasarımlarınızda çeşitli renkleri kombine edebilir, değişik çalışmalar meydana getirebilirsiniz.



Arın ve Deniz'in düğünlerinde her ikisinin de mutlulukları her hallerinden belliydi. Onlar zaten çoktan mutluluğu haketmiş kişiler. Sağlam karakterleri ve duruşları bunu gösteriyor. Oğlum Ankara'ya okumaya gittiği zaman ikizi kadar olmasa da çok sevdiği ( Hacked by Özgür :) ) bir arkadaş edindi. Onların arkadaşlıkları yıllar sürdü ve daha da sürecek gibi görünüyor. E tabi bunca paylaşımdan sonra Arın bizim de oğlumuz, Deniz bizim de kızımız oldu. Böyle güzel ve temiz kişilerle tanışmak hayatta çok az başımıza gelen şeyler. Oğullarımın seçtiği arkadaşlar kendileri gibi hep pozitif oluyorlar. Dolayısıyla arkadaşları ve onların kız arkadaşları, erkek arkadaşları, eşleri de hep aynı düşüncede, aynı karakterlerdeler. Birlikte oldukları zaman çok güzel göz kamaştıran bir tablo meydana getiriyorlar. Bunun en güzel örneğini bu yaz tanıklık ettiğimiz Arın ve Deniz'in düğünlerinde de gördük. Özellikle bu güzel çiftin oğlumu nikah şahidi yapması oğlumu çok sevindirdi. Öyle ya böyle bir çiftin nikah şahidi olmak insanı onurlandırır. Bu düğünde arkadaşlığın ne olduğunu en güzel şekilde gösterdiler bize.







Şimdi gelelim bu güzel, göz alıcı ve emek değer teorisine göre çok değerli yorganın yapılışını anlatmaya: İşe kumaşları kesmekle başlıyoruz. 13x13 cm ve 10x10cm büyüklüğünde kareler kesilecek. Büyük kareler çeşitli kumaşlardan ve renkli olacak. Tabi isterseniz tek renkten de yapabilirsiniz ama renkli yapmanız olaya renk katar :) Astar olarak kullanılan küçük kareler tek renk yada farklı olabilir altta kalacağı için renkleri çok da önemli değil.







Büyük karelerin dört kenarından ortalarından katlayarak 10cm kalmaları sağlanacak. Karelerin ortasında pile oluşturulacak. Astar parçanın ortasından 3cm kadar kesilecek. Buradan içine elyaf konulacak. Astar ile hazırladığımız üst kareler üst üste konarak üstten dikilecek. 400 parçadan kareler oluşturulacak. İş geldi birleştirmeye 16 kareyi istediğimiz renkleri yanyana dikerek başlıyoruz. İkinci sırada renklerin devam etmesini istiyorsak dikkat etmeliyiz. 25 sıra örtü boyuna iyi geliyor. Buraya kadar yapıldıysa işin yarısı bitmiş sayılır. Yorganın yüzünü yere gelecek şekilde serdim ve tersine 150x220cm boyunda elyaf koydum. Bunların üzerine 160x220cm lik astar koydum. Teyelleyip ters yüz ettim. Fazlalıkları alarak kenar çevirdim. İki kenardan elimin sığacağı kadar biraz boşluk bıraktım. Buradan o sırada bizi ziyarete gelen Zeynep ve Özgür'ün üstün çabalarıyla, herbir kareye elyaf koyarak doldurduk. Dikilmeyen yerleri tekrar diktim. (İlk yaptığımda önce kareleri doldurmuştum ve daha sonra astarı dikerken makinede çok zorlanmıştım.) Böylelikle yorgan bitmiş oldu. Bu kadar emek ancak sevgiyle olur. Ben bunu 3 çocuğuma da yaptım. Şimdi 4.oldu. Her biri sevgi ile mutlulukla kullansın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder