Bu Blogda Ara

16 Ağustos 2010 Pazartesi

Turşu Küpü



Bundan yıllar önce evlerde turşular toprak küplere kurulurmuş. Bunlar evin alt bölümünde serin yerde saklanır kışın rahatlıkla yenebilirmiş. Havalarda bu kadar sıcak olmazmış. Şimdi havalar ısındı herşeyi buzdolabına koymak gerekiyor, e biraz da artık evlerin pek alt katları yok hep apartman dairelerinde yaşıyoruz.
Bu gördüğünüz küp te zamanında içinde turşu saklamış bizim büyüklerimiz içinden çeşitli (elma, armut, üzüm, patlıcan, içi doldurulmuş biber, domates vb.) meyve ve sebzelerden oluşan harika turşular yediler. Biz de az da olsa ona yetiştik.


Bana gelen bu testi işini bitirdi diye atılamazdı. Bir televizyon kanalında "Bursa Kız Meslek Lisesi" Öğretmeniydi zannediyorum, bir hanım şişeler üzerini kağıtla kapladı ve bazı yerlerini boyadı, vernikledi. Bunu unutmadım, geçenlerde elimde olan çeşitli gazeteden kestiğim parçaları küpün üzerine yapıştırdım, ben de bazı yerlerini boyadım, vernikledim. Denizden topladığım deniz kabuklarını da üzerine yapıştırdım. Şimdi ise evimin girişinde bana eski günleri hatırlatıyor...
NOT: Bu arada sizinle çok güzel bir video paylaşmak istiyorum, turşu deyince aklıma geldi, izlemek isteyen arkadaşlar linki tıklasınlar. Turşucu cimcime

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder